söndag 7 februari 2010

Snuskigt i stan?

Glömde berätta.

Min kompis som var med på visningarna ville i all välmening att jag skulle fundera på om jag verkligen vill bo inne i stan. (Fast hon vet och förstår varför jag vill det, egentligen).

Hon baserade detta bl a på följande händelser

1. När hon kom till stan idag och hade parkerat bilen och var på väg till vår mötesplats så krockade hon nästan med en fyllgubbe. Han hade, mitt på torget, bara hängt ut picken och stod rätt upp och ner och pissade (och lät det bara rinna ner längst med byxbenen).
2. På väg till den andra visningen gick vi förbi ett ställe där någon utanpå ett fönster i gatunivå klistrat fast ett trosskydd (tack och lov till synes oanvänt).
3. När hon besökte Sthlm innan hon hade flyttat hit och hon och jag satt på Folkungagatan och skulle titta på när han som numer är hennes man sprang Midnattsloppet kom det fram en fyllkärring och snodde hennes drink.

Jag är inte så orolig över fyllisar och snusk dock. Jag är mer orolig över det här. Istappar! Det var fullt av dem överallt och inte var de små! Och ibland, men inte alltid, var det avspärrat på gatan under.

Jag är inte van vid att behöva gå och titta upp för att klara livhanken. Här där jag bor är trottoarerna så långt från husen att det inte är nån fara. Risken är stor att jag kommer dö om jag flyttar in till stan. Men den risken får jag väl ta då!

2 kommentarer:

Bine sa...

Det är ju inte hela året man riskerar att dö av istappar. Bara några månader om året.

Sabellilja sa...

Precis! : )