måndag 15 februari 2010

Money, money, money

Även om jag inte var med och budade är det ju intressant att se vad objekt man ändå kollat på går för.

Så här kommer en dyster uppdatering av lgh nämnda i Visning 1.

Båda såldes under den efterföljande veckan.

28:an gick ut för 1,275 (= ca 45 500 kr/kvm)
Det sista budet jag såg på den var 1,660 så den gick nog för det eller möjligen strax över men jag räknar på 1,660 (= ca 59 300 kr/kvm).

En ganska saftig ökning men kanske ändå ungefär vad man får räkna med. Dessvärre.

Den hade jag ändå hypotetiskt kunnat "få".

34:an gick ut för 1,290 (= ca 37 900 kr/kvm)
Den gick för, håll i hatten nu, 1,930 (= ca 56 700 kr/kvm)

Det var en lite väl krafig ökning för att inte utropspriset ska klassas som lockpris. Samtidigt föll den ändå inom ramen jag fått höra innan (att priserna ligger ungefär mellan 50-55/kvm. Även om jag också fått höra av en kompis som kollat runt att det ibland hamnar på 60/kvm).

Men på den lgh behövdes det en hel del renovering. Men läget var fint och har man pengar så...

Det var två lgh jag hade tänkt kolla på i söndags (men nu låg jag nedbäddad i soffan). En var jag inte intresserad av men ville kolla in planlösningen. Den andra blev jag riktigt riktigt sugen på när jag sett bilderna, den hade SÅN potential (men det var ett riktigt renoveringsobjekt... som jag sagt att jag INTE ska köpa men tänk vad man är beredd att strunta i allt man sagt bara för att man får rätt magkänsla... Jag tänkte att om man hade fått den "billigt" typ 1,4-1,6 kanske så hade det kanske varit värt det. Utgångspriset var typ 990-995 kommer inte ihåg exakt men strax under millen så det kändes ändå inte helt orimligt att priset skulle hamna där. Men sen fick jag veta att den adressen nog inte var så bra så då tänkte jag att det inte var värt det. Men jag hade ev tänkt kolla ändå bara för att se det live).

Nu skulle jag kolla av budgivningen lite på de två tänkte jag. Den har inte kommit igång på den första än men renoveringsobjektet är redan sålt. För 1,7! Intressant budgivning den såg ut så här

Budgivare 1: 1 050 000 kr
Budgivare 2: 1 075 000 kr
Budgivare 3: 1 125 000 kr
Budgivare 4: 1 150 000 kr
Budgivare 5: 1 700 000 kr

Pang!

(Antar att nån annan såg samma potential som jag). Den var på 28 kvm (med mkt bra planlösning) så den gick för ca 60 700kr/kvm. Och den är ett fullständigt renoveringsobjekt! Men som sagt. Den var ganska unik och såna lgh kan lätt trilla iväg i pris så jag kanske inte ska bli för nedslagen.

Men lite nedslagen blir man ju...

Money, money, money
Must be funny

Inga kommentarer: