onsdag 11 november 2009

Testing, testing och tycking, tycking

Just nu ojjar (ja, jag vet att ojja och nojja av de allra flesta stavas med bara ett j men jag tycker det ser roligare ut med två och eftersom jag har ett stort behov av att få skriva "fritt" tänker jag göra det här på bloggen) en massa människor sig över två saker.

Eftersom jag redan konstaterat att jag är ounik och eftersom jag måste lära mig lite hur olika saker/funktioner/verktyg funkar så struntar jag i det och ojjar lite jag också.





1. Dolph som programledare i Melodifestivalen? Hur tänkte de då? Jag tycker visserligen att det ska bli väldigt intressant (och jag har en kompis som är oooootroligt förtjust i Dolph så hon kommer sitta som klistrad, hennes man kanske inte uppskattar valet av programledare lika mycket). Men kanske är de så de har tänkt. Att det för en gångs skull för de kvinnor (och män) som gillar MÄN (och inte pojkar/schlagerbögar) ska ha nåt att titta på! (Nu är Dolph inte riktigt min typ men jag skulle välja honom framför (pojken) Måns vilken dag som helst).

2. Idag har jag gått och förtjusningsförfasat mig över rubriken "Dejtingsajt dumpar alla fula". Det är så härligt krasst! Precis som verkligheten. (Och samtidigt motbjudande, precis som verkligheten). Funderade på hur det går till att bli invald, om x-antal betrodda medlemmar i det landet som nykomlingen befinner sig i får åka dit och göra en okulärbesiktning. Jag menar - foton kan ju MANIPULERAS. Men sen, senare, läste jag nånstans att tydligen så läggs nya medlemmar in och under 48 h (tror jag det var) så får alla andra (gamla) medlemmar rösta om man ska få vara kvar eller inte. Trist, okulärbesiktning hade varit mer hardcore! Jag menar skare va så skare!

2 kommentarer:

superkryp sa...

Du har två kompisar som oooootroligt förtjusta i Dolph. (Fast bara en som ligga med honom. Inte jag.)

Sabellilja sa...

Jag är också förtjust i Dolph (fast inte oootroligt), får erkänna att jag även (på ungefär motsvarande sätt) är förtjust i Sylvester. Fast jag vill inte heller ligga med nån av dem (fast om jag måste välja väljer jag Dolph).

Men jag är förtjust i honom på film. Undrar hur han gör sig som programledare för Melodifestivalen. Vill inte att det ska bli fiasko. Men det går nog bra och intressant blir det oavsett!