fredag 20 november 2009

Odjur

Inatt drömde jag att mitt hem blev invaderat av "odjur".

Om jag hade en scanner hade jag ev kunnat ge mig på, trots mina enorma brister i den konstformen, att försöka rita djuret men nu beskriver jag det istället och länkar till bilder som ska hjälpa till med visualiseringen.

En stor gråsugga. Runt kroppen och liksom hängande ner som ett slags sängkappa hängde nåt som mest kan beskrivas som valbarder. De hade två långa tentakler på huvudet, typ såna här, och längst ut satt ögonen. Tentaklerna var oftast slängda lite bakåt fast sen i toppen riktade framåt.

De kröp överallt, även på väggarna som vägglöss.

Det började med att jag såg en på golvet och tyckte den var jätteotäck och äcklig så jag trampade raskt på den. Det skulle jag inte gjort. För iväg sprutade en slags grodromliknande substans, typ så som man hört att det blir om man trampar på kackerlackor, med den skillnaden att nu tog det bara sekunder innan romen/äggen kläcktes och det kröp ut en massa nya små odjur

De åt sig in i trä (som en mängd skadedjur). Jag försökte förtvivlat bekämpa dessa odjur men kampen var dömd att misslyckas. Jag var fullständigt förstörd när jag vaknade. Ställde fram klockan för att jag skulle få sova lite till så jag skulle kunna drömma ett lyckligt slut istället. Då hade dagen blivit bra. Men jag lyckades inte återvända till drömmen, och bra var kanske det.

Kan inte låta bli att undra vad en drömtydare hade sagt om detta...

Inga kommentarer: