torsdag 19 november 2009

Det är mycket nu...

Jag har försökt blogga om skor, men för att kunna göra det behöver jag få tillgång till en bild men hemsidan som jag hoppas att bilden finns på är totalt knasig och har varit det i flera dagar så det går inte och därför blir det ingen blogg om skor. Det hade annars varit mycket intressant att blogga om skor eftersom jag, trots att jag är kvinna, inte är så road av skor (som de flesta kvinnor tycks vara).

Annars är det mycket nu. Jag går i säljaochköpalägenhetstankar alt köpaochsäljalägenhetstankar, det i sig är en del av tankarna. Har ganska nyligen fått höra att ibland har banken synpunkt på ordningen också... Hu! Steg ett är i alla fall att jag ska kontakta en mäklare för värdering och lite snack men det har inte riktigt funnits tid till det än. Sen har jag tänkt att jag ska kontakta min bank men då ska jag antagligen byta kontor också så då blir det en grej i sig. Så blev det oplanerat eventuellt ett nytt jobb också (och blir det det kanske jag måste överväga att ta ett annat bankkontor för det jag tänkt ta nu ligger väldigt nära mitt nuvarande jobb). Blir det det jobbet bor jag eg bättre där jag bor nu också men det tänker jag strunta i för jag vill flytta i alla fall så flytt kommer inte styras av det. Flytt kan ju däremot styras av prisutveckling och sånt och det känns ganska ostabilt på marknaden, tycker det kommer ny information i tidningarna stup i kvarten (ungefär när jag hunnit processa det ena och tänkt nåt kring det så kommer det nåt nytt som ställer allt på ända). Så det är många tankar som snurrar runt nu mycket "om" och "men".

Försöker jag scanna av bostadsmarknaden och hålla lite koll på priserna. Både på liknande lgh som min i "mitt" område (och nu verkar det finnas en del såna ute, bra för att det är lättare att få koll och negativt för är det för många ute mättas marknaden lite) och på typ såna jag vill köpa i "det" området. Sånt tar tid. Hemnet är bra men alla mäklare är inte lika bra. På de flesta kan man följa pågående budgivningar fast olika lätt. Men en del är så djävla snabba med att ta bort objekten så fort de är sålda vilket gör att missar man en dag eller så så missar man vad den gick för. Andra mäklare är bra (ur mitt nuvarande perspektiv) eftersom de låter även sålda objekt ligga kvar ett tag och med slutpris och utgångspris och bilder och klabbet vilket gör det lätt att i efterhand kolla och göra jämförelser.

Så sånt rör sig i mitt huvud nu. Det påverkar mitt bloggande negativt tror jag. Ända tills allt kanske rasslar till och rullar igång på riktigt med budgivningar och grejer och då kanske jag kommer börja skriva en massa ångestosande inlägg. Jag minns med fasa den förra köpasäljalägenhetsomgången. Men å andra sidan gick ju den bra, så varför skulle det inte göra det den här gången?!

Inga kommentarer: