söndag 22 november 2009

Årets julklapp

Mina damer och herrar, jag ger er årets julklapp 2012!




Zonterapiplattan!

Mina beräkningar utgår från att det var ca 2 - 2,5 år sen som det började komma reportage i diverse tidningar om spikmattan och så eskalerade det och i år är spikmattan årets julklapp. Zonterapiplattan har inte kommit lika långt i marknadsföringen än som spikmattan hade då men å andra sidan får man räkna in att zonterapiplattan kan få lite skjuts av spikmattevågen så tre år är nog ändå en bra beräkning.

(Det som är riktigt surt är att jag köpte en bok om zonterapi för flera år sen men eftersom jag inte haft nån att öva på kom mina zonterapistudier aldrig så långt (det är inte samma sak att försöka öva på sig själv). Hade jag övat hade det bara, med tanke på att jag i min barndom lekte en del med lego OCH byggde pärlplattor, varit en tidsfråga innan JAG kommit på zonterapiplattan, alltså före den som kom på den "nu", och kunnat kamma hem feta pengar år 2012! Surt sa räven som käkade rönnbär.)

Inga kommentarer: