fredag 27 november 2009

Egen hiss

Jag har precis sett Mammoth. Orkar inte riktigt sätta ord på vad jag tycker om den som film just nu, kanske en annan dag, men en sak jag reflekterade över är att de ju hade en sån där fincool lgh/våning, en sån som man åker hiss till och där hissen stannar och dörrarna öppnar sig in i själva lägenheten. Såna har man sett en del på film.

Jag har alltid tyckt att det är ganska coolt.

Men idag slog det mig, plötsligt, att även om jag fortfarande tycker det skulle jag aldrig kunna bo i en sån lägenhet. Jag skulle tycka att det var jätteobehagligt, när som helst kan hissen plinga till så kanske det står en eller flera främmande människor där. (Rent förnuftsmässigt inser jag ju nånstans att då finns det ju nån kontroll/mer svårpasserad dörr nån annanstans i huset men det spelar ingen roll).

Jag och hissdörren skulle inte kunna leva i harmoni med varandra.

Det är ju bra att veta nu när jag är på lghjakt menar jag. Antalet såna lghobjekt i Sthlm känns inte jättehögt (har inte sett ett enda i mina visserligen ganska begränsade sökningar) men nu vet jag i alla fall att jag kan utesluta dem direkt om jag skulle snubbla över en. Jag får inte ens gå på visning i så fall för då är risken stor att jag kanske skulle bli kär och dras med av känslan att det vore väldigt tufft att ha en sån lgh. Men jag är för otuff.

(Påpeka gärna det för mig OM en sån situation skulle uppstå för jag skulle ha svårt att motstå eftersom jag länge har fantiserat om den typen av lgh).

Inga kommentarer: