söndag 24 januari 2010

Alternativt karriärval

Jag har faktiskt varit riktigt företagsam den här helgen.

Jag har målat dörrkarmen (två gånger så nu ska den vara klar om det inte blir nåt strul när jag tar bort maskeringstejpen... det visar sig i morgon). Så nu ska jag inte fixa mer i sovrummet. Struntar i resten av listerna där.

Sen har jag röjt! En hel del. Plockat undan en massa saker och två möbler (som jag kånkade ner i källarförrådet själv!). Kändes konstigt att flyttpacka innan jag varken köpt eller sålt men det har sin förklaring. Banken okejade att jag får köpa först och sälja sen (fast egentligen vill de att man ska göra tvärtom sa bankkontakten men banken inser att det inte alltid är praktiskt görbart ) men banken vill då att jag ska sälja så fort som möjligt efter att jag köpt (och det var ju visserligen min plan men nu känns det extra viktigt för nu har jag lovat). Så jag ska fixa allt med min egen mäklare innan jag ger mig ut på jakt själv. På så sätt är min lgh klar att läggas ut till försäljning i samma stund jag skrivit på ett köpekontrakt. Det innebär i sin tur att min lgh måste fotas nu snart, helst så snart som möjligt så jag kan komma igång och leta lgh också. Det är ju lika viktigt att lgh är stage:ad inför fotograferingen som sen senare inför visning. Därav allt fix.

Jag hade tänkt att jag skulle hinna storstäda också (framförallt tvätta alla fönster) så att det verkligen bara var att ringa mäklaren på måndag men det hann jag inte och så har jag yttepytte lite plock kvar men det är mest sånt som man får ta tag precis innan för jag måste ju kunna leva här under tiden också. Så har jag kvar några rör i badrummet. Men jag får väl ta ett fönster i per kväll och rören så kanske de ändå kan fota i helgen... (måste köpa blommor och sånt "pimp" också). Får väl se vad som blir realistiskt.

Allt det här packandet och plockandet har i alla fall gjort att det verkligen börjar kännas "på riktigt nu". Ångesten har lagt sig lite och förväntansfullhet infunnit sig. Jag kommer säkert pendla mellan dessa två sinnesstämningar ett antal gånger innan allt är klart.

Nu ska jag återkoppla till rubriken på det här inlägget. I allt röjande så snubblade jag över en del fantastiska sångtexter som jag varit med och skrivit... Sista terminen (särskilt sista halvan av sista terminen) innan man tog studenten var det en massa olika jippon och inför dessa skrev vissa klasser en del sånger. Jag gick i en sån klass. Jag kommer inte ihåg om jag var med och skrev på just den här men den symboliserar på nåt sätt hela gymnasietiden. Om jag inte minns fel var det min klass som skrev den (och jag vill då påpeka att jag INTE gick i musikestetklassen vilket möjligen kan förklara att den inte är så särskilt musikalisk).

JAG ÄR EN RIKTIG ESTET (mel. I natt jag drömde)

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut,
jag drömde jag var CP-störd och hade valt natur.
Jag plugga hela dagarna coh surfade på Internet,
men mina märkeskläder sa mig att någonting var snett.
Jag är ingen naturare, jag är en riktig estet och jag färgar
håret när jag vill bara så att ni vet.


Sen drömde jag att jag valt sam det var inte så kul,
dom läste mycket politik ända fram till jul.
Dom trodde dom var roliga men dom var bara pest,
och färgen på mitt hår sa mig att det var en tråkig fest.
Jag är ingen sammare, jag är en riktig estet och jag klär mig
som jag känner för bara så att ni vet.

Jag är ingen naturare och inte vill jag gå sam,
det enda som känns rätt för mig är ett estetiskt program!!!


Den ni! Jag tror jag ska ringa Bagge och co på en gång...

Inga kommentarer: