måndag 7 december 2009

Skrivförbud

Jag har fått nån slags inflammation i handleden. Det gör ont.

Jag har smörjt med Voltaren (är inte så mkt för tabletter och tänkte att det var bättre att punktbehandla än att behandla hela kroppen) men det har inte funkat. Så nu måste jag kanske snart äta tabletter.

Jag har smörjt med liniment också. Det funkar fin-fint fast bara för stunden och så är den så effektiv att den nästan känns frätande. För ett tag sen köpte jag Ormsalva på Apoteket för att jag behövde liniment. Jag tyckte att ett luktfritt liniment (som inte heller färgade) lät tilltalande. (Jag är uppvuxen i en "fotbollsfamilj" med röd tigerbalsam, vet inte hur många t-shirts jag förstört - medvetet - med sån, testade nog vit tigerbalsam någon gång men tyckte inte det var lika effektivt).

TIPS: Om ett liniment är doftfritt betyder det egentligen att det är verkningslöst.

I förra veckan spontanköpte jag ett nytt liniment. Sasco Aloe Rub. Shit va bra! Det gör susen OCH färgar inte. Luktar däremot. Väldigt starkt av Jenka. (Det gamla tuggummit).

Efter gympasset smetade jag på lite liniment i omklädningsrummet. (Visste inte då hur starkt det doftade). Jag dödade nästan resten av befolkningen i omklädningsrummet (och fick en hemsk flashback till hur pinsamt det var när jag på mitt ganska bestämda och övertygande sätt fick personalen att klippa upp fel lås en gång) sen förflyttades jag till barndomens stökiga, skitiga, ljudliga, svett- och linimentstinkande fotbollsomklädningsrum och jenkatuggandet.

Hur som helst har jag eg gett mig själv skrivförbud (privat) för att vila handen (fast jag råkar visst mejla ändå men jag skriver inte så mkt här för tillfället av den anledningen).

2 kommentarer:

Goodrun sa...

Aha, nu förstår jag!! Det är såna som du som gör att såna som jag utsätts för korsförhör när vi behöver få hjälp med att klippa upp lås på gymet. Lyckades slarva bort min nyckel medan jag duschade efter lunchträningen i måndags och tyckte det var lite jobbigt att gå tillbaka till kontoret i handduk...
När det väl kom någon från personalen med en tång så vet jag inte hur många gånger hon frågade om jag var säker på att det var rätt svar. Klart jag var... Förstår inte?! ;-)

Sabellilja sa...

Haha, berättade jag inte den storyn för dig när den inträffade?

Då får vi ta det nästa gång vi ses. Det var EXTREMT pinsamt då kan jag säga. Men jag bjöd mina arbetskamrater på ett gott skratt vid fikat dagen efter när jag berättade vad som hänt och man får ju lov att bjussa lite på sina galenskaper ibland. : )