lördag 26 december 2009

Oledolyckan

Min ena morbrors familj har haft lite otur kring jul. För några år sen var min ena kusin (alltså morbroderns son) och hans dåvarande flickvän med om en riktigt otäck bilolycka och satt fast i flera timmar innan de kunde skäras loss av brandmännen. I år halkade hans storebror på en trappa ett par dagar innan jul och fick en spiralfraktur i skenbenet. Det krävs oftast operation men de testade att gipsa och skulle kolla om en vecka. Fast i natt hade tydligen gipset spruckit så de satte dit en brädbit och tejpade med silvertejp och åkte in till akuten igen. Vet inte hur det gått.

Dagen innan julafton fick en annan av mina morbröder köras in till sjukhuset pga magsmärtor och att han kräktes blod. Han blev utskriven på julafton.

Men nyss fick jag veta att en kompis systerson och hans pappa krockade igår. Systersonen klarade sig oskadd men pappan skadades, dock inte jätteallvarligt. En kvinna i den andra bilen dog. Otäckt!

Då kändes det som min släkt klarat sig ganska bra ändå. Det är så läskigt med olyckor och det är så makabert på nåt sätt att de oftare inträffar vid högtider just för att man ska umgås.

Imorrn ska jag få åka bil hem. Det blir skönt att slippa tåget men jag hoppas det är bra väder och ska försöka få chauffören att köra förståndigt.

Inga kommentarer: