onsdag 16 december 2009

Hallelujah moment

För ett tag sen hade jag ett sånt ögonblick. Man kan också säga att det var ett trisslottsögonblick (ett sånt där i reklamen, "plötsligt händer det", ni vet).

Jag blev huvudjagad till ett jobb! Det i sig är hur roligt som helst. Jobbet verkar också vara väldigt spännande och intressant och givande osv osv.

Lite pyssligt är det dock för i två månader ska jag jobba enl följande
v. 1
tre dagar på mitt gamla jobb
två dagar på mitt nya jobb
v. 2
två dagar på mitt gamla jobb
tre dagar på mitt nya jobb

De dagar jag ska vara på mitt nya jobb ska jag försöka synka med en annan person. Det hela är lite pyssligt. Men nu är två veckor bestämda. Resten bestäms v. 1.

Jag försöker ju fixa det där med flytt också och har haft två mäklare här (till slut). Nu ska jag bara ta tag i banken. Efter det måste jag bestämma en massa saker.

Sen måste man ju handla julklappar och sånt och så har jag ägnat mig åt shopping inför en fest jag ska på på lördag. Så jag har inte hunnit skriva så mkt.

Men jag samlar saker att skriva om och arkiverar i skallen (och bygger stora högar av underlagsmaterial här på golvet) så det kommer komma en del inlägg (smärre uppsatser) i sinom tid. Jag har t ex börjat lyssna på Christer från P3 i poddversion. Det är ju jätteintressant med alla moraltest! Fast jag blir lite deprimerad över att konstatera att jag har förtvinat i min moral eller kanske snarare i min motiveringsargumentation. Jag bara "tycker" utan att eg kanske ens kunna motivera det för mig själv... Illa.nUnder högstadiet och delvis under gymnasiet pratade jag och mina vänner ofta om saker som på sätt och vis berörde moral och man fick tänka till och argumentera en hel del. Fast i alla vänskaplighet. Samma sak delvis under mina universitetsstudier (det ligger nog i de kursernas riktning kan man säga). Sen har det mest blivit att man kanske pratat moral ang sånt som rört arbetet men inte så där vitt och brett. Synd. Kanske kommer jag försöka mig på lite moralskriverier här så småningom. Sen blir det säkert lite om nya jobbet och flytt och sånt också!

Men som sagt, just nu försöker jag fokusera mer på att göra och mindre på att fundera/skriva.

Inga kommentarer: