onsdag 13 april 2011

Här vare dött

Här har det varit tyst ett tag.

Jag som inte haft så mkt att skriva om. Började skriva ett långt inlägg om ett misslyckat "kvartssamtal" med min chef (där jag i princip sa att jag är fullständigt oengagerad i mitt jobb) via ippen men hann inte klart och sen blev det inaktuellt. (Samtalet gick åt skogen, fick inte önskat resultat. Det enda det kommer resultera i är att jag har gett honom ett väldigt bra argument till varför han inte ska ge mig så mkt lön vid nästa löneförhandling. Och det tipset fick han alldeles gratis. Misslyckat).

Sen började jag skriva ett nytt gnällinlägg om mitt jobb. Där jag skulle berätta att det är en märklig stämning (under ytan) på den enhet jag är på nu. Jag har känt att de uppfattar nygamla som hot, överlag verkar de uppfatta kompetens som hot. För ett tag sedan när jag fick rycka in och vara lite extrafadder åt några nyanställda så fick jag det bekräftat. Två kollegor (som båda själva var eller snart skulle bli faddrar) sa till mig (vid två separata tillfällen så de var oberoende av varandra) halvt på skämt (men mest på allvar) att vi inte får lära upp de nya för bra.

?!?!!!!!

Va fan är det för inställning?! Kändes som att jag hade flyttats tillbaka i tiden och helt plötsligt befann mig på min högskoleutbildning igen. Där snodde folk böcker från biblioteket, eller gömde dem, vägrade låna ut anteckningar från föreläsningar (ens till såna de kallade sina kompisar) pga konkurrensen.

Shit vad jag vill göra nåt annat.

Men på måndag ska jag på anställningsintervju igen. Ska försöka att inte gå in i dimman igen.

Inga kommentarer: