torsdag 14 april 2011

Envy me - Not

Libresse har under en period kört en ny kampanj av typen köp ett paket bindor så får du en plåtlåda på köpet. (Tanken är att plåtlådan ska vara lite snygg, att den ska rymma två bindor och att det ska vara mer diskret/trevligt ha dem gömda i den lilla lådan).

Jag har en sen tidigare. Med påfågelfjädermönster. Inte för att jag skyltar med den men det känns bättre att ha dem i den i handväskan än liggande löst.

Det som är irriterande är att när de kör kampanjerna så kan man inte välja att köpa ett paket utan utan alla paket har en så då får man även om man inte vill ha. Onödigt. Men det är eg inte det jag ska gnälla på nu. Ja, gnälla är det jag ska göra.

Temat för den senaste omgången plåtlådor har varit de sju dödssynderna eller som de kallar det "the seven collection". Men inte så mycket att man ska undvika dem utan mer på nåt sätt bejaka eller frammana dem hos andra.

Jag köpte ett paket idag som hade denna plåtlåda.




Envy me. Vad/hur tänkte de då? Om jag tar fram en plåtlåda som innehåller bindor betyder ju det rimligtvis att jag har mens just då. Ska folk då avundas mig denna mens? Är det så de menar. (Det är klart att det finns enstaka personer som av olika anledningar kan vara avundsjuka på någon som har mens men det är nog inte så många och oavsett är inte min mens nåt att vara avundsjuk på).

Så här har min dag varit.

-vaknade
-ont i äggstockarna
-sitta på toa med magkramper (alltid vid mens)
-mår illa
-tar värktablett
-går till jobbet trots ont som fan
-kallsvettas
-gåshud över hela kroppen
-blir sen istället tokvarm
-får blodtrycksfall på tunnelbanan och svimmar nästan
-lyckas hålla mig på fötterna utan att rasa ihop
-tappar synen. Allt blir svart. Hör bara ljud
-får till slut tillbaka lite syn, ser suddigt och har tappat djupseendet
-tar mig av vid nästa stopp och får ringa efter hjälp
-får hjälp hem
-kräks
-sjukanmäler mig
-ringer vårdcentralen
-måste be min chef ordna så att någon kan fixa ett jobbåtagande i morgon eftersom jag inte vet om jag klarar att ta mig till jobbet i morgon
-ligger i sängen resten av dagen

Jag har alltså inte influensa eller vinterkräksjuka eller migrän. Jag har mensvärk. Nåt som återkommer VARJE månad. Bara för att jag är kvinna. Detta är vad den värken gör med min kropp (fast så illa som idag har det inte varit tidigare). Jag vet att många inte har samma problem som jag. Men jag vet att många har det. Och att det är många som har det ännu värre. Det är fan ett hån mot alla oss att Libresse på sina plåtburkar skriver "envy me".

Jag har fixat till min nya plåtburk. Vill inte att nån ska sväva i villfarelse.




Tack.

Inga kommentarer: