måndag 3 januari 2011

Nyårslöften

Jag avger av princip inte nyårslöften. Men det innebär inte att jag inte tar tillfället i akt att tänka att jag ska försöka bli bättre på ett antal punkter (fast jag brukar göra det två ggr/år, terminer ni vet).

Saker jag tänkte den här gången (oftast är det ju samma saker varje gång) är

-att jag ska ta det lite lugnt och njuta lite mer
-att jag ska börja träna regelbundet och äta lite nyttigare igen
-att jag ska söka nytt jobb
-att jag ska fixa klart hemma
-att jag ska fortsätta det jag påbörjade i höstas, nämligen bli bättre på att köpa ekologiska matvaror (på inget sätt helt fanatiskt men lite pöompö och vissa produkter).

Idag skulle jag gå och träna. Så blev det inte av olika anledningar... MEN jag gick i alla fall och förlängde träningskortet (som gick ut nu vid årsskiftet och inte kom mycket till användning i höstas), alltid nåt. OCH just nu håller jag på och tillagar en nyttig (men förhoppningsvis god) middag bestående av bl.a. ekologisk kyckling.

Ett litet steg för vissa ett större för andra (typ mig).

Så jag känner ändå att jag är på rätt väg. Självpepp!


Inga kommentarer: