måndag 3 januari 2011

Första dagen

Positivt:
Nån visste att jag skulle komma. Jag blev hämtad. Jag fick såna saker jag behöver som passerkort, inloggningsuppgifter etc. En del människor kom ihåg mig. Mina kartonger hittades. Jag åt lunch med gamla kamrater och hälsade på ytterligare gamla kamrater. Folk här verkar trevliga i bemärkelsen vänliga och korrekta. En av "höjdarna" sitter här och hon verkar glad att jag kommit. Jag kommer ihåg en massa saker jag har nytta av.

Negativt:
Jag har INTE fått eget rum. istället sitter jag i en korridor vid skrivaren... (Det var en få saker jag verkligen såg fram emot, eget rum). Folk här verkar tråkiga och de har handslag som gamla disktrasor (något jag har extremt svårt för). "Höjdaren" som är glad att jag är här och gärna pratar med mig pratar ett språk jag inte förstår (skånska) så jag säger "va?" och ser frågande (och därmed dum) ut vid varje konversation. En kollega (högre) luktade misstänkt mycket alkohol. (Har jag varit ganska förskonad från tidigare så vitt jag vet).

Inga kommentarer: