måndag 7 mars 2011

Så här funkar jag. I

På min nya arbetsplats händer det att toalettringen är uppfälld när man ska gå på toa. Det har jag aldrig förr varit med om på en arbetsplats. Jag erkänner att jag arbetat/arbetar på kvinnodominerade arbetsplatser men det har alltid funnits minst ett par män. Jag kan inte låta bli på fikarasterna att fundera på vem av dem det är... Och om han aldrig hört det där om att det ska vara bättre för män att sitta och kissa. Jag kanske ska sätta upp en lapp om det. Fast det stör mig inte så mkt. Tänkte mest informera, för att vara snäll. Jag tycker mest att det är märkligt. (Fast på vissa offentliga toaletter önskar jag att jag också kunde stå upp och kissa.)

---

När jag ser en bil med diplomatskyltar tänker jag inte "Där åker en person som hjälper till att upprätthålla goda affärsförbindelser och förhindra krig och sånt." Jag tänker "Där åker en person som kan köra på mig med flit så jag dör och ändå undgå straff." (Bortsett från att kanske förklaras 'persona non grata'.)

Jag går därför (i princip) aldrig ut på ett obevakat övergångsställe om jag ser att en diplomatskyltad bil kommer åkande. Ska jag bli påkörd mitt på öppen gata vill jag att idioten åtminstone ska dömas.

Inga kommentarer: