söndag 26 december 2010

Jag och Gustaf

Hemma hos föräldrarna där jag befinner mig över jul läser man serietidningar (gamla och som man läst jagvetinteHURmångagångermenmanläserdemändåtidningar) när manbesöker badrummet.

Nu över julen har jag identifierat mig med katten Gustaf. Han är möjligen min siames(iska)katt(tvilling).




Det var ungefär som jag på julaftonskvällen.




Det här är jag idag... (annandagen).




Den övre rutan är också jag idag... Jag lever fortfarande i lite mer självförnekelse än Gustaf och tror att sannolikheten att jag kan komma igång med träningen igen under nästa år är större än att jag får kontakt med aliens. Men så har jag ju tänkt i ett antal år nu. Kanske bättre försöka få kontakt med aliens istället. Då blir jag förhoppningsvis rik och kan anställa både kock och PT. Om jag överlever kontakten vill säga. Men å andra sidan baserar på kunskap från diverse sci-fifilmer är risken ju stor att rymdvarelserna bara använder mig som surrogatmamma och då kommer jag ju verkligen bli tjock.

Hmm, det tål att funderas på. Har ju ett par dagar kvar tillnyårsafton.

Inga kommentarer: