lördag 24 april 2010

Handywoman

Idag har jag, lägenhetsmogulen (inte för att jag gör stora ekonomiska vinster på lägenhetsaffärer utan för att jag tycks samla på lägenheter. När jag var barn samlade jag på frimärken, bokmärken, stenar, suddisar och toalettpappersrutor (ja jag vet, jag var ett udda barn). Nu samlar jag på lägenheter...), fixat min persienn! (Jag bloggade om det här när den gick sönder).

Jag har tänkt att jag skulle ringa hit någon som lagade den, typ en persiennlagare, men jag har letat lite på webben och det var inte helt lätt att hitta någon. Verkar som att de flesta lagar själva eller byter helt. Så det drog ut lite på tiden.

Häromdagen kom jag på att jag ju kunde fusklaga den! (Med fusklaga menar jag laga så den funkar men på ett mindre estetiskt sätt). Jag var mycket nöjd när jag kom på det. Idag gav jag mig i kast med fixet. Glad och lycklig när det var klart skulle jag triumferande dra i snöret och insåg att det inte funkade alls. Den satt tvärfast. Man kan inte dra ett snöre med stora knutar genom små öppningar och hål och allt vad det är insåg jag. Kände mig lite korkad... så mkt för fuskidén. Men jag vägrade ge upp, tänkte jag ett varv till och kom på att jag ju faktiskt kunde laga den på riktigt. Alldeles själv!

Inga kommentarer: