måndag 12 april 2010

Auld lang syne

Idag slängde jag OVE.

Det innebar att jag nog bröt mot nån (eller flera) svurna eder...

Det fanns en plan (smart). Han fyllde ett syfte i planen (vänner). Han hade en praktisk funktion (motverka fattigdom). Han skapade samhörighet (ytlig). Men idag gick han i graven (sopnedkastet). Han spelade ut sin roll för länge sen (sekelskiftet). Jag umgås inte längre med hans gelikar och våra dåvarande vänner (blir numer inte ens inbjuden (inte konstigt med tanke på att jag under alla år tackat nej)). Det är bara för att jag är så sentimental av mig som han fått hänga med så länge (i en påse i garderoben).

Eftersom jag ändå nån gång svor en ed (och eftersom jag kanske har honom att tacka för Stockholm (utan OVE är det möjligt att jag inte klarat de första åren i stan utan gett upp och flyttat tillbaka)) känner jag att han måste få gå med lite stil, så:

OVE är död, länge leve OVE!

Inga kommentarer: