lördag 17 april 2010





"Min" skylt... (den satt när jag kom hem i fredags). Alla som gått förbi när jag tvättat fönster, slängt sopor, kånkat ner saker i källaren och skurat balkongen har nog kunnat räkna ut att det är min lgh skylten avser.

Vid ett tillfälle idag kom den lilla gamla tanten som bor ovanpå mig och frågade om jag skulle flytta. Hon lät nästan ledsen över det. Vilket gjorde mig lite förvånad för jag tycker hon blängt på mig på ett sånt där senilt misstänksamt sätt det senaste halvåret. Nu var hon rar. Jag fick lite dåligt samvete över att jag oroat mig för att hon ska dö där i sin ensamhet och att det skulle vara jag som kom på det, när kroppsvätskorna började sippra igenom mitt tak (om inte lukten redan fått mig att slå larm, så jag har tagit för vana att sniffa lite i trapphuset varje gång jag går in och ut).

Jag vet, jag tittar på för många deckare-/krimserier...

Inga kommentarer: