fredag 16 april 2010

"Städa, städa...

...varje freda' och så varje jul. Det tycker jag är kul."

Som Pippi sjunger. Nu vet jag inte om jag tycker det är så kul men nu ska det städas.

VISNINGSSTÄDAS.

Japp, det är nu det gäller. Kommande vecka avgör mitt öde.

Ju närmare helgen veckan har kommit desto mer ångest har jag fått. Igår råkade jag titta på Lyxfällan. Osmart, jag fick nästan panik.

Men idag har min mäklare ringt mig (notera att jag inte ringde). Jag nämnde min ångest och han var väldigt lugnande och full av tillförsikt (den galningen tycker enbart att det ska bli spännande och kul), så det kändes faktiskt bättre sen (trots att jag vet att han skapade en falsk trygghet). Nu försöker jag fokusera på vad jag ska göra i helgen (städa och jobba) och inte tänka på nåt annat. Se varje arbetsmoment för sig. Och så försöker jag komma ihåg att andas. Med magen.

Inga kommentarer: