fredag 5 mars 2010

Hausse på hus (el boende)

Uppföljning av förra helgens visningar.

Lilla lgh med utgångspris på 1 090 000 kr ligger sista budet på 1 470 000 (dvs 51 579kr/kvm).

Den sk "drömlägenheten" med utgångspris på 1 350 000 såldes för 2 200 000 (64 706kr/kvm).
GALET!!!

Jag har fått klartecken från banktanten att jag får låna mer pengar (tom 100 000 mer än jag bad om). Jag är inte säker på att jag kommer vilja det men nu kan jag i alla fall. Fast inte kommer jag få så mkt större lgh för det om priserna nu ligger på mellan 60-65 snarare än 50-55 som det var när jag började. Även om en del redan då låg i 55-60.

"Tokyo jag tänker på dig nu..."

4 kommentarer:

superkryp sa...

Jag var tvungen att googla. Det är straffbart att citera Carola. Straffbart OCH oförsvarbart. Min ippe grät när den såg att det var en Carola-text.

Sabellilja sa...

Staaackars ippen... haha! : )

Det är varken straffbart el oförsvarbart. En gång för länge sen var också jag ett barn. Ett barn vars första egna LP var Carolas Jul i Betlehem. Ett barn som blev jätteglad när jag fick mitt första riktiga kassettband med Carola (Tommy tycker om mig. Främlingsalbumet hade jag bara på "fulinspelning"). Ett barn som stod på "berget" hos grannen och med min dåvarande bästis mimade sånger (visserligen inte bara Carola) i hopprep och dansade.

En del av låtarna sitter kvar (men det kanske gör din ippe
lite glad att få höra att jag också googlade, för säkerhetsskull) och det vore kanske inte straffbart men oförsvarbart att förneka den delen av mitt liv! : p

superkryp sa...

Aaaawwww. :)

Sabellilja sa...

Haha, om du bara visste hur mkt "dålig" musik jag lyssnat på...