fredag 28 maj 2010

Samtal med hantverkare

Bakgrund: Jag har redan ringt och bokat in jobbet jag vill att de ska göra men då visste jag inte när jag skulle få nycklarna så vi skulle höras om det. Nu vet jag när så jag ringde och skulle boka träff. Min förhoppning var måndag em. Tisdag morgon funkar men då måste jag åka jobbig omväg till jobbet. Ringde.

Jag: Hej mitt namn är xx och jag har bokat in jobb i nästa vecka på adressen yy.
Hantverkaren: *fipplar och letar i pappershögarna*. Ja, den första.
Jag: Precis, men vi sa då att vi skulle höras om när vi ses och lämnar över nycklarna. Nu vet jag när jag får... (avbryts).
Hantverkaren: Jag kan komma den första åtta trettio till nio.
Jag: Ja men då kan vi säga att vi ses vid porten halv nio.
Hantverkaren: Jag kan komma mellan åtta trettio och nio.
Jag: Ja men jag bor inte där än jag flyttar på söndagen så jag åker in från zz. Det vore bra om vi kunde säga en tid.
Hantverkaren: Jag kommer mellan åtta trettio och nio. *klick*

Inga kommentarer: