onsdag 26 maj 2010

Pannkaka

Efter lååång väntan fick jag äntligen Transportstyrelsens blankett "grundhandling - körkort". Kladdade min nya namnteckning många gånger i ett block. Kände mig till slut redo. Men så fort jag började skriva namnteckningen i den för detta avsedda rutan på blanketten inträffade det jag nästan visste skulle inträffa. Handleden hakade sig. Namnteckningen blev en kludd. En kludd jag inte kan ha på mitt körkort. (För ibland händer det att nån expedit i nån butik slår ner på att namnteckningen inte stämmer överens när de jämför namnteckning på kvittoslipen och id-handlingen, visserligen inträffar detta mest utomlands och jag är i princip aldrig utomlands men ändå). Namnteckningen blev inte lik (ens i närheten) den jag vet det kommer bli sen (utan handledshak). Det mest irriterande är att haket kom på förnamnet (som jag inte bytt)...

Inget annat val än att fixa ny blankett.

Skit!

Inga kommentarer: