onsdag 18 augusti 2010

Ny termin = nytt liv

Kom av mig lite med bloggandet under sommaren. Var ingen storbloggare innan men nu gick kurvan ner ännu mer.

Jag dog energidöden.

Men sen hade jag tre sköna semesterveckor då jag inte gjorde nåt. Redan innan visste jag att jag behövde en lugn semester men satte ribban lågt med tre mål.

1. sätta lister (och om möjligt fixa platsbyggnationen av sängen)
2. uppdatera cv:n (ska börja söka jobb nu till hösten igen, suck och stön)
3. skriv bröllopstal

Jag gjorde inget. Ett tal blev det ändå, jag tänkte och funderade lite i alla fall så det blev ett improvisationstal. Det var inte strålande men det funkade. Kunde inte bli för känslosam ändå då hade jag börjat böla. Inte varje dag man har ett småsyskon som gifter sig.

Men nu är det terminsstart! (Jag har inte pluggat på många år men jag är fortfarande kvar i terminstänket). För mig är höstterminen mer en börja-på-nytt-liv-möjlighet än nyårsafton.

Så nu ska jag skärpa mig. Ta tag i lägenheten igen. Leta efter ett nytt, roligt, jobb. Ta tag i min träning. Och vem vet, kanske t o m skriva lite mer blogginlägg!

Inga kommentarer: