torsdag 26 augusti 2010

Inte en dag för tidigt!

Här skrev jag och beklagade mig över fimparna på Stockholms gator (särskilt de rykande).

Fatta vad glad jag blev när jag tidigare i veckan såg nyhten om CigBustern nyheterna tidigare i veckan och när jag hörde talas om fimpsugen (som jag dock inte sett röken av).

Hurra! Håller tummarna för att rökarna använder CigBustern och att de andra planerade åtgärderna minskar fimparna (som utgör 65% av allt skräp på Stockholms gator, helt crazy beteende av vuxna människor att bara slänga dem omkring sig så där. Funderar så smått på att annars förespråka pantsystem. Att man lägger på 5 spänn på varje enskild cigg som man sen får igen om man pantar dem!).

2 kommentarer:

superkryp sa...

Det var väl nån FP-politiker som hade pant som förslag för en massa år sen? Då skulle man se fimpsamlare sen. Fräscht!

Sabellilja sa...

Va're?!

Vet inte om jag tycker fimpsamlare skulle vara ofräschare än flasksamlare... Det beror ju mer på individen. Det finns ju ganska sunkiga flasksamlare och så finns de de som har handskar eller en sån där griptång!

Skulle man få 5kr/fimp skulle jag knalla runt med en griptång och påse till hands för jämnan, djävlar vad rik jag skulle bli :D