onsdag 2 juni 2010

Lagens man

Låg och zappade och hamnade i nån dokumentär på fyran. Tänkte "Fan vad den där polisen är lik Steven Seagal." Sen insåg jag att det ju ÄR han. Tänkte då att han gör research inför nån roll men icke. Visar sig att det är en dokumentär där man får följa Steven Seagal i hans ANDRA yrkesroll. Han är vice sheriff i Lousiana. På riktigt! Funderar på om det kan vara lagligt. Det borde ju kunna vara farligt.

Tänk om jag varit på semester i Louisiana, hyrt en bil, råkat köra lite för fort, stannas av en polisbil, beordras ut att komma ut med händerna i luften och så hade det varit Steven Seagal som stod där. Då hade jag ju börjat garva och ta ner händerna i tron att det var nån filminspelning el skämt el nåt och så hade han skjutit mig för att jag tog ner händerna!?

Det hade ju varit galet!

Det är ju som om Peter Haber och Mikael Persbrant skulle jobba som poliser i Sverige. Det säger sig ju självt att det inte funkar. Allmänfarligt.


n Steven Seagal i en helt annan roll, i hans arbete som vice sheriff i Louisiana. Tillsammans med sitt utvalda team kämpar han mot brottsligheten i distriktet. Det ges också en inblick i



Inga kommentarer: