När man var barn trodde man/önskade man att Tomten fanns. Men man fick ju sina klappar ändå. Som vuxen önskar man ännu mer att Tomten verkligen funnits så man sluppit julklappsshoppingen.
Där har jag kanske nästa affärsidé! Tomteverkstan, stället dit vuxna kan mejla detaljerade önskelistor så har man en massa nissar som springer och handlar grejorna, slår in dem och levererar dem i en säck till hemadressen ett par dagar innan jul. Allt mot en viss procent!
Synd att det här med egenfötetagare inte är nåt som lockar mig. Jag HAR ju så många bra idéer!
lördag 12 december 2009
fredag 11 december 2009
14 vs 32
onsdag 9 december 2009
The real husewifes of XX
Har kollat en del på såna program erkänner jag utan omsvep. Nu senast från New Jersey. En av de saker som återkommer och som jag stör mig enormt på är att de flesta av dessa rika hemmafruar gärna beskriver relationen till sina barn som att de antingen är "bästisar" med dem el som att de är som "syskon". (Kan vara för att de, mammorna, gärna vill vara och se ut som 18).
Självklart är det bra att föräldrar/barn har en bra och nära relation men nån måtta får det ändå va!
Självklart är det bra att föräldrar/barn har en bra och nära relation men nån måtta får det ändå va!
tisdag 8 december 2009
Uppvik
Jag tycker att det är helt okej med uppvikta jeans, ibland t o m riktigt snyggt. Har dock funderat på var gränsen på ett okej "enkelvik" går innan det måste bli ett "dubbelvik". Förr gillade jag inte enkelvik alls, sen gjorde jag, nu håller jag ev på att gå tillbaka till nej, är på ett njaeaea nu.
Helt klart är i alla fall att detta är ett för brett enkelvik!

Helt klart är i alla fall att detta är ett för brett enkelvik!

måndag 7 december 2009
Skrivförbud
Jag har fått nån slags inflammation i handleden. Det gör ont.
Jag har smörjt med Voltaren (är inte så mkt för tabletter och tänkte att det var bättre att punktbehandla än att behandla hela kroppen) men det har inte funkat. Så nu måste jag kanske snart äta tabletter.
Jag har smörjt med liniment också. Det funkar fin-fint fast bara för stunden och så är den så effektiv att den nästan känns frätande. För ett tag sen köpte jag Ormsalva på Apoteket för att jag behövde liniment. Jag tyckte att ett luktfritt liniment (som inte heller färgade) lät tilltalande. (Jag är uppvuxen i en "fotbollsfamilj" med röd tigerbalsam, vet inte hur många t-shirts jag förstört - medvetet - med sån, testade nog vit tigerbalsam någon gång men tyckte inte det var lika effektivt).
TIPS: Om ett liniment är doftfritt betyder det egentligen att det är verkningslöst.
I förra veckan spontanköpte jag ett nytt liniment. Sasco Aloe Rub. Shit va bra! Det gör susen OCH färgar inte. Luktar däremot. Väldigt starkt av Jenka. (Det gamla tuggummit).
Efter gympasset smetade jag på lite liniment i omklädningsrummet. (Visste inte då hur starkt det doftade). Jag dödade nästan resten av befolkningen i omklädningsrummet (och fick en hemsk flashback till hur pinsamt det var när jag på mitt ganska bestämda och övertygande sätt fick personalen att klippa upp fel lås en gång) sen förflyttades jag till barndomens stökiga, skitiga, ljudliga, svett- och linimentstinkande fotbollsomklädningsrum och jenkatuggandet.
Hur som helst har jag eg gett mig själv skrivförbud (privat) för att vila handen (fast jag råkar visst mejla ändå men jag skriver inte så mkt här för tillfället av den anledningen).
Jag har smörjt med Voltaren (är inte så mkt för tabletter och tänkte att det var bättre att punktbehandla än att behandla hela kroppen) men det har inte funkat. Så nu måste jag kanske snart äta tabletter.
Jag har smörjt med liniment också. Det funkar fin-fint fast bara för stunden och så är den så effektiv att den nästan känns frätande. För ett tag sen köpte jag Ormsalva på Apoteket för att jag behövde liniment. Jag tyckte att ett luktfritt liniment (som inte heller färgade) lät tilltalande. (Jag är uppvuxen i en "fotbollsfamilj" med röd tigerbalsam, vet inte hur många t-shirts jag förstört - medvetet - med sån, testade nog vit tigerbalsam någon gång men tyckte inte det var lika effektivt).
TIPS: Om ett liniment är doftfritt betyder det egentligen att det är verkningslöst.
I förra veckan spontanköpte jag ett nytt liniment. Sasco Aloe Rub. Shit va bra! Det gör susen OCH färgar inte. Luktar däremot. Väldigt starkt av Jenka. (Det gamla tuggummit).
Efter gympasset smetade jag på lite liniment i omklädningsrummet. (Visste inte då hur starkt det doftade). Jag dödade nästan resten av befolkningen i omklädningsrummet (och fick en hemsk flashback till hur pinsamt det var när jag på mitt ganska bestämda och övertygande sätt fick personalen att klippa upp fel lås en gång) sen förflyttades jag till barndomens stökiga, skitiga, ljudliga, svett- och linimentstinkande fotbollsomklädningsrum och jenkatuggandet.
Hur som helst har jag eg gett mig själv skrivförbud (privat) för att vila handen (fast jag råkar visst mejla ändå men jag skriver inte så mkt här för tillfället av den anledningen).
torsdag 3 december 2009
onsdag 2 december 2009
Tummen ur
Fick äntligen tummen ur och mejlade precis två mäklare ang värdering så jag kommer vidare i flyttplanerna!
Nervöst, inbillar mig redan att de kommer ge mig tråkiga besked och/eller att banken gör det sen. Läste häromdagen att bankerna skärper kraven. Men jag lär ju aldrig få veta vad de säger om jag inte går vidare. Antingen blir det grönt ljus el inte och om inte så vet jag i alla fall det och kan släppa flyttankarna (för tillfället).
Nervöst, inbillar mig redan att de kommer ge mig tråkiga besked och/eller att banken gör det sen. Läste häromdagen att bankerna skärper kraven. Men jag lär ju aldrig få veta vad de säger om jag inte går vidare. Antingen blir det grönt ljus el inte och om inte så vet jag i alla fall det och kan släppa flyttankarna (för tillfället).
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

